четвъртък, 6 август 2009 г.

Печалбата на Kraft Foods се повиши с 11%
05.08.2009 09:58


Вторият по големина производител на хранителни продукти в света Kraft Foods отчете ръст на печалбата си за второто тримесечие от 11% на годишна база, след като американската компания успява да съкрати своите разходи, а хранителни магазини в САЩ увеличават своите продажби.

Нетната печалба на Kraft Foods за периода от април до юни се повишава до 827 млн. долара, или 56 цента на акция, спрямо 745 млн. долара, или 49 цента на акция, за същото тримесечие на 2008 г. Приходите на компанията отчитат спад от 5,9% на годишна база до 10,16 млрд. долара.

Ръководството на компанията, която участва в състава на индекса Dow Jones IA от 2008 г., повиши и своята прогноза за финансовите резултати до края на текущата фискална година. То очаква печалба на акция от поне 1,93 долара спрямо предвижданите по-рано 1,88 долара, предаде Bloomberg.

Печалбата на други два големи производителя на хранителни продукти в САЩ – General Mills и Kellogg, също записа ръст през второто тримесечие, след като суровините поевтиняха през последната година, а американците увеличиха покупките си от хранителни магазини за сметка на посещенията в ресторанти.

Kraft Foods увеличава печалбата си и благодарение на по-ниските заплатени данъци, след като данъчната ставка се понижи с повече от 5 проценти пункта за последните 12 месеца. Разходите за реклама също намаляват, благодарение на по-ниските цени за рекламиране.

Книжата на Kraft Foods поскъпват с 0,5% до 28,34 долара за брой в часовете на електронната търговия на нюйоркската фондова борса. Пазарната капитализация на компанията, чийто най-голям акционер е известният инвеститор Уорън Бъфет, се увеличава с 5,5% от началото на годината до 41,7 млрд. долара.

За 2008 г. в България Kraft Foods реализира 21,7 млн. лв. печалба и 192,5 млн. лв. продажби.

Няма коментари:

Публикуване на коментар