неделя, 26 април 2009 г.

Не продавайте тези акции!

Историята е пълна с примери за велики компании, които са започнали като малки и вследствие на добро управление са се превърнали в големи мултинационални корпорации, като с това са донесли богатство на инвеститорите си.

Ето и няколко примера за компании, които са постигнали сериозни успехи и са сред последните акциите, на които бихте искали да "скъсявате". И то не защото не биха се понижили, а защото са доказали, че имат успешен бизнес модел.

Изданието Motley Fool дава няколко урока от историята на щатския пазар, които биха послужили за добър пример за това какво да търсите в дългосрочен план:

1. Berkshire Hathaway

Обща възвръщаемост за периода 1964-2007: 400 863%

Причина: Управлява се от инвестиционно гуру - Уорън Бъфет

Сред всички предимства, които компанията Berkshire Hathaway притежава, най-очевидното се състои в две думи - Уорън Бъфет. Без него, компанията най-вероятно и до ден днешен щеше да си е текстилна фабрика, ако изобщо съществуваше.

Днес това е един от най-успешните холдинги притежаваща дялове в компании като US Bancorp, Washington Post, и UPS.

2. Altria

Обща възвръщаемост за периода 1970 - до наши дни (заедно с дивидентите): 84 800%

Причина: Успешно диверсифициране на бизнеса към нуждите на потребителите

Независимо от отношението ви към цигарената индустрия, трябва да признаете, че това е една от най-успешните компании, именно поради способността й да удовлетворява една потребност, базирана на пристрастяване.

3. Apple

Възвръщаемост от 1984 - до наши дни (заедно с дивидента): 3 920%

Причина: Подвижност

Не всички компании имат нужда да са иновативни, за да имат успех, но на повечето е необходимо да вникват в пазара, за да успяват в дългосрочен план. Компанията съумя да пренасочи усилията си на няколко пъти в историята си, за да е това, което е в момента.

4. Marvel

Възвръщаемост 1998 - до наши дни: 510%

Причина: Бизнес модел

Инвеститорите предпочитат бизнеси, чиито разходи при привличане на клиенти не нарастват, веднъж щом са създадени. Независимо дали ще имат 5 000 или 5 млн. клиенти, разходите на тези фирми не се променят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар