Когато за първи път чете Филип А. Фишър е класическа книга за инвестиране няколко години след първото четене всичко, което може да намерите написана от Бенджамин Греъм и Уорън Buffett.
Аз качват Общите запаси и Нечести Печалбите главно заради цитат от Уорън Buffett на корицата на моето копие.
Този цитат носи силна подкрепа: "Аз съм готов четец на Фил каквото има да каже, и аз го препоръчвам на вас. - Уорън Buffett ".
Какво е очарователно, че инвестицията е подходът, описан от Фишър е, на пръв поглед, толкова различен от Бенджамин Греъм подхода като един може да си представиш.
Ако Греъм е известен като бащата на стойност инвестиции, Фишър е еднакво добре признат за баща на растежа инвестиции.
Смятам, че комбинацията от двата подхода е бил отговорен за невероятния ръст на Berkshire Хатауей през последните четири десетилетия.
Общите запаси и Нечести Печалбите бе публикуван през 1958 г., около десет години след Греъм публикували Интелигентна инвеститор.
И двамата мъже са имали годините на Великата депресия и предложените подробни системи за инвеститорите да улови значителни връща предлагани от добре избрани запаси при избягване на клопки, които могат да доведат до трайна загуба на капитал. И все пак имаше значителни различия в подхода.
Докато Греъм съвета за предприемчивите инвеститори разчитат на осигуряването на интереси в компаниите с добре установени следи регистрите обикновено най-ниски оценки, Фишър е много по-отворени за концепцията за търсенето наистина изключителни бизнес и са склонни да плащат по-високи оценки в замяна на перспективата за много по-висока възвръщаемост.
Фишър също вярват в това, което той по-нататък "Скатълбът".
По същество, клюка включва търсенето на информация за бизнеса от двете публикувани източници, както и чрез "бизнес grapevine".
Като говоря за управление на бъдещите инвестиции, конкуренти, доставчици и клиенти, често могат да се съберат оглед на бизнеса, че чисто количествения анализ не може да разкрие.
През последните години се говори за управление на фирмата се развива по-трудно с изпълнението на "Регламент панаир оповестяване" и други мерки, предназначени за насърчаване на едновременното разкриване на всички релевантни факти.
Въпреки това, Фишър основният въпрос е все още в сила от гледна точка на търсят отвъд номера, за да получат по-добро разбиране на същността на бизнеса.
Контролни листи за по-добро вземане на решения
Фишър посвещава по-голямата част от книгата му за удобни списъци, че инвеститорите могат да използват за анализ на бизнес.
Много от тях са в действителност количествен характер, като например проверка на това дали бизнес има смисъл марж на печалба.
Въпреки това, по-голямата част от точките в списъка му са по-качествени и се съсредоточи върху такива фактори като това дали управлението на правилните хора в сферата на научните изследвания и развитието, качеството на организацията на продажбите, както и цялостното управление на дълбочина и почтеност.
Много от тези точки са много "напред" по характер и са предназначени за измерване на вида на растежа на инвеститора може проект на базата на качествените фактори.
В допълнение към предоставянето на насоки за какво да се купува, Фишър адресите на въпроси като кога да продават и предвижда редица важни насоки, свързани с общата грешки, включително и прекомерно диверсификация, закупуване на рекламни компании (мислите за Dot Com балон), като се използват повърхностни критерии като например "тон" на годишен доклад, и още.
Четене на тази книга разкрива много различия в подхода между Фишер и Греъм, но бих казал, че най-важната разлика е, че Фишер е много по-склонни да плащат по-високи оценки за дружествата със светли перспективи за бъдещето, отколкото Греъм ще бъдат готови да платите.
Греъм обикновено избягва "погасяване" за очаквания растеж и търсен проследите записа на ефективността, както и наличието на отчетната стойност, преди да бъде направено ангажименти.
Много растеж липсата смислен материални запаси, балансова стойност и голяма част от стойността, свързани с такива фирми пребивават в марката на собственост и други форми на добра воля.
Вижте на бонбони: Buffett на повратен момент за инвестиции
Според Роджър Lowenstein на отличната 1995 биографията на Уорън Buffett, производството на американския капиталистически, покупка на Вж на през 1971 г. не е била тази, която първоначално бе Buffett "продава", когато представено с възможност.
Вижте на бонбони се предлага за $ 30 млн. евро и е едва ли е Греъм стила инвестиции.
Според Алис Schroeder неотдавнашното Buffett биография, The Снежна Топка, виж на имали само $ 5 милиона в материални активи стойност към момента.
Berkshire акционерите може би кредит Чарли Munger, Berkshire на заместник-председателя, за убеждаване Buffett да направи тази инвестиция.
Buffett евентуално договорени до $ 25 милиона покупка на Вижте и основава на логиката на покупката на Вижте приходите на властта и на пазарната стойност на марката.
Оценяването платена е около 11,4 пъти trailing приходи.
Buffett повярва, че Виж на имали значителни допълнителни ценообразуване мощност, която не беше се leveraged и може да продаде за премия цени в сравнение с други бонбони като Ръсел вид пресен фураж.
Нека видим какво Buffett трябваше да се каже за Вж на бонбони в 2007 годишната си писмо до акционерите:
:
Купихме Вижте е за $ 25 млн., когато продажбите са били $ 30 милиона и преди облагане с данък печалба са по-малко от $ 5 милиона.
Капиталът тогава, необходими за провеждане на бизнес беше $ 8 млн. евро. (Скромен сезонни дълг също е необходимо за няколко месеца всяка година.)
Вследствие на това, компанията е спечелил 60% преди облагане с данък върху инвестирани капитали.
Два фактора помогнаха за намаляване на средствата, необходими за операции.
На първо място, продуктът е бил продаден за пари в брой, както и че елиминира вземания.
Второ, производството и разпределението цикъл е кратък, които минимизират материалните запаси.
Миналата година Вижте продажбите са $ 383 милиона, и преди облагане с данък печалба беше $ 82 милиона.
Столицата вече се изисква да управлява бизнес е $ 40 милиона.
Това означава, че е трябвало да реинвестират само $ 32 млн. от 1972 г. за да се справят с физически скромен ръст - и малко неприличен финансов растеж - от бизнеса.
През това време, преди облагане с данък печалба са totaled $ 1,35 млрд. евро. Всичко това, с изключение на $ 32 милиона, е било изпратено до Berkshire (или, в ранните години, за да Blue Chip).
След изплащане корпоративни данъци върху печалбата, ние използвахме останалите да купуват други атрактивни бизнес.
Очевидно Виж на бонбони е бизнес, който днес е на стойност много пъти сумата, платена за придобиване на дружеството през 1971 г., и то не е бизнес, който изисква високо ниво на инвестирани капитали.
Стойността на Вж на заплатите е силата на бизнеса и доходите, че силата не идва от материалните собствения капитал.
Тя идва от нематериални активи, и по-конкретно от марката на собственост на фирмата.
Практическото прилагане на Фишър на техника
Какво мога стойност инвеститори да извади от Филип Фишър книгата и от Уорън Buffett на прилагането на тези идеи?
Аз вярвам, че доказателството е поразителен, че покупката на бизнеса като Виж на далеч по-привлекателен, отколкото купуват "пура задника" инвестиции, които са количествено евтини, но нито умират или предлагането средната перспективи за бъдещето.
Въпреки това, големите протест е, че всички инвеститори, търсещи по-високите payoffs натрупват до нематериални активи като търговска марка мощност трябва да е много сигурен в неговия анализ, за да се избегне изкупуването на сортиране на рекламни запаси Фишър предупреди, че с нас, за да се избегне.
Накратко, знаейки вашата "кръга на компетентност" е от решаващо значение за избягване на плащанията за илюзорно растеж, като рискът от постоянна загуба на капитал.
Загубата столицата постоянно е много по-малко вероятно с Греъм на количествен подход, но този подход също предполага висок оборот и по-нисък потенциал се връща в сравнение с успешното прилагане на Фишър на техники.
Няма коментари:
Публикуване на коментар