петък, 19 март 2010 г.

Уорън Бъфет в ролята на Аксел Роуз
19.03.10 11:15


Третият най-богат човек в света, американският милиардер Уорън Бъфет, намери нетрадиционен начин да мотивира служителите си от застрахователната компания Geico, част от холдинга му Berkshire Hataway. В кратък клип, качен на сайта на компанията и в YouTube, бизнесменът се появява татуиран, с дълга коса и кърпа бандана на главата (стилен аксесоар, който представлява неподплатена кърпа, увита около цялата глава).

Лентата е дълга две минути и половина и в нея са показани десетина служители, които пеят "Балада за гущера" заедно с марионетка на нощния гущер "геко", емблема на компанията, предава FP. Главният герой в клипа е 79-годишният Бъфет, който се показва в доста необичайна за него роля.

В началото камерата заснема профила му с дълги коси и кърпа на главата, като постепенно лицето му се появява по-ясно, като се показват и татуировките на ръцете му в стил Аксел Роуз, вокалистът на рокгрупата Guns N' Roses.

Миналата година Уорън Бъфет се снима във видеоклип на Geico, където се появи в ролята на диджей, който скречира винилова плоча, акомпанирайки рап парче в прослава на професионалното чувство на застрахователните служители.
9. Сприятелете се с Бъфет...

В един от опитите си да събере капитал, за да поддържа фирмата, Фулд се обърнал към Уорън Бъфет за инвестиция в размер на $2 млрд. В разговор на 28 март 2008 г. милиардерът проявил готовност да обсъдят възможността и после прекарал остатъка от деня, внимателно зачетен в годишния отчет на Lehman.

10. ... но никога не се опитвайте да го подведете

Бъфет прозрял „отказ да признае собствените си проблеми“ в оплакванията на Фулд от трейдърите, занимаващи се с къси продажби, пише Валукас. Изпълнителният директор допуснал грешката да скрие подробности около това, което докладът нарича „проблем за $100 в Япония“, за който Бъфет разбрал на следващия ден.
Фулд се обажда на инвеститора на 31 март, за да му каже, че Lehman не може да приеме условията му. Според доклада обаче Бъфет вече бил решил, че не желае да участва.
Фулд не е знаел кога да си замълчи и кога да сподели важна информация с Бъфет. Така се вършели нещата в Lehman или поне такава картина ни разкрива печалният доклад на ревизора.
Ирен Розенфелд - Шоколадовата лейди
От Татяна Пунчева
Всички статии на автора
Последна промяна в 17:04 на 22 фев 2010, 478 прочитания, 2 коментара



"Дневник" представя някои от най-големите световни предприемачи и мениджъри, чийто основен капитал в началото е бил една идея, която след това са развили до мултинационален бизнес. Очаквайте следващия вторник профил на Лучано Бенетон.


"Малко хора биха застанали очи в очи срещу човек като Бъфет. Това определено говори за решимостта й."



Кратка биография
Родена през 1953 г. в Ню Йорк. Завършва бакалаварска степен по психология, магистърска по науки в бизнеса и докторантура по маркетинг и статистика - всички в университета "Корнел". Има две дъщери.

Стил на управление
Креативна и директна. Съпричастна към служителите си.

Основна сила
Улавя новостите на пазара преди конкурентите си.

Най-добро решение
Напускането на "Крафт" и доказването й в друга компания, което я качва на върха.

Ако сте традиционалисти, ще си кажете, че една компания с продукти за вашата трапеза е логично да се ръководи от жена. Жената начело на "Крафт фуудс" обаче няма как да се определи като домакиня. Да, тя умее да предусеща нуждите на потребителите, но растежът на компанията през последните три години се дължи на много повече от това. Иска се доста кураж и прагматичност, за да продължиш да развиваш един хранителен мастодонт с придобивания, смело настъпление към необятните развиващи се пазари и налагането на по-здравословни продукти.

Затова и Ирен Розенфелд е определяна като една от най-влиятелните корпоративни дами в САЩ. Миналата година списание "Форбс" я нареди на шеста позиция сред най-влиятелните бизнес дами в света, а година по-рано бе на втора позиция в класацията Fortune 50.

Преди да заеме топ позицията в "Крафт", Розенфелд има зад гърба си над 20 години работа в компанията. Важно за оценяване на качествата й обаче е напускането й през 2001 г., а през 2014 г. оглавява звеното за чипс на PepsiCo - Frito lay. Там тя работи активно за налагането на по-здравословни продукти, което показва нюха и към новите нужди на потребителите. "Розенфелд разбира потребителите и има качествата да ги преведе в правилната бизнес стратегия", казва за нея бившият й шеф в General Foods Джон Воулин.

Затова и само няколко години по-късно, през юни 2006 г., е поканена да се върне обратно в "Крафт" и да стане първата жена главен изпълнителен директор на "Крафт", а впоследствие и председател на борда на директорите. Тя започва да залага все повече на здравословни продукти и в "Крафт".

С тежестта на поста обаче идва и тежката задача да трансформира компанията само в рамките на три години - да подобри финансовите показатели, да въведе нови продукти и да даде повече свобода на мениджърите на развиващите се пазари. Планът вече е осъществен, като "преобразуването беше изключително вълнуващо", казва самата Розенфелд пред анализатори само преди няколко дни.

Процесът на преструктуриране обаче е изпълнен с доста тестове за Розенфелд. Най-големият от тях е битката за британския производител на захарни изделия "Кедбъри" (Cadbury). Тя продължи близо четири месеца с много "подсладители" за "Кедбъри" и "горчилка" за Розенфелд заради съпротивата на най-големия акционер в "Крафт" Уорън Бъфет. Именно на решението й да вземе " Кедбъри" на всяка цена накара много хора да я определят като изключително смела.

Бъфет определи сделката като лоша, цената й - като твърде висока и гласува против придобиването. Той откровено заяви, че би доверил завещанието си на Розенфелд, но "не искам да прави точно тази сделка". Тя обаче мина, и то при цена от 19 млрд. долара. Розенфелд устоя на натиска на Бъфет и продължава да смята, че с нея "Крафт" прави огромна стъпка напред към растежа. Със сигурност с "Кедбъри" "Крафт" вече е най-големият производител на захарни изделия в света, а по предварителни разчети сделката ще създаде концерн с годишни продажби от над 50 млрд. долара.

Дали обаче тригодишната трансформация на Розенфелд ще донесе плодовете на растежа за "Крафт", времето ще покаже. Със сигурност обаче битката й с Бъфет показа, че тя е бизнес дама, която отстоява докрай решенията си. "Малко хора биха застанали очи в очи срещу човек като Бъфет. Това определено говори за решимостта й", коментира акционер в "Кедбъри" по повод сблъсъка с Бъфет. Друг допълва, че Розенфелд не е просто упорит лидер, а такъв, който вярва, че сделката е добра и затова я прави.

Засега анализаторите смятат, че въпреки добрите резултати за последното тримесечие на 2009 г. Розенфелд все още има какво да направи, за да подобри рентабилността на "Крафт" и да създаде повече стойност за акционерите си. Приходите на компанията отчетоха ръст до 40 млрд. долара, но той бе под очакванията на анализаторите, а печалбата се повиши главно заради по-ниските разходи за суровини и цялостната оптимизация на компанията.

Очакванията на Розенфелд са интеграцията на "Крафт" и "Кедбъри" да дава по 5% ръст в следващите няколко години, като голяма част може да дойде от добрите позиции на "Кедбъри" на развиващи се пазари като Индия. Всички зависи от това дали Шоколадовата лейди ще успее да интегрира двете компании оптимално.