Роуз приветства Бъфет и показа вратата на анализаторите и хедж фондовете
13 февруари, 2010 (43)
Виж коментарите
Коментирай
Матю Роуз, изпълнителният директор на железопътната компания Burlington Northern Santa Fe Corp. приветства Уорън Бъфет, като новия собственик на компанията, като показа вратата на анализаторите и хедж фондовете, коментира агенция Блумбърг.
Berkshire Hathaway Inc. на Бъфет оформи сделката по покупката вчера, след като спечели одобрението на акционерите на железопътната компания. Сделката, реализирана при 100 долара на акция, позволява на Роуз да „предаде” на инвеститорите, които са си купили акции при назначаването му през 2000 година близо 300% възвръщаемост. Проблемът, казва Роуз е, че акционери с подобна продължителна преданност към компания са все по-голяма рядкост.
„Когато бях назначен за главен изпълнителен директор преди 10 години, типичният инвеститор имаше инвестиционен хоризонт от 3 до 5 години, дори 7. Година след година той се съкращава”
Увеличеното фокусиране върху краткосрочни резултати, подхранвано от медийното отразяване на резултатите в реално време и прогнози на анализаторите на всяко тримесечие могат да са отвличащи вниманието фактори за директори в железопътни компании, които трябва да купуват локомотиви, които ще функционират в следващите 20 години и да поставят трасета, които ще траят 40, коментира Роуз. Burlington Northern заявиха миналия месец, че са заделили 2,4 милиарда долара през настоящата година за капиталови проекти, включително нови линии, сигнални системи и локомотиви. Цифрата е с 240 милиона долара по-ниска от тази за 2009.
„Парите, които ще похарча през тази година няма да се изплатят за 3,5 или 7 години. Живеем във времена на пришествие на хедж фондове, които промениха времевия хоризонт на това, което задоволява институционалния инвеститор”
С Бъфет Роуз ще докладва на бос, който е прословут със стратегията купи и дръж, пише Блумбърг. Berkshire е най-големият инвеститор в Coca-Cola Co. и American Express Co., като Бъфет държи акциите в тези компании от повече от 2 десетилетия, въпреки че и двете се търгуват под историческите си рекорди от 90-те. Berkshire също така притежава и застрахователни подразделения, като Geico, производствени компании като Clayton Homes и енергийни компании, като MidAmerican.
„Смятам, че Роуз и Бъфет са на една и съща вълна. Бъфет очаква мениджърите му да мислят в далечна перспектива, да максимализират печалбите, а не да са фокусирани върху краткосрочния резултат” – коментира Дейвид Кас, професор от Университета Робърт Ейч Смит в Мериленд.
Сделката за Burlington Northern – за 26,7 милиарда е залог всичко или нищо за икономическото бъдеще на Америка, заяви Бъфет след обявяването на покупката през ноември. Това е най-голямото придобиване на 79-годишния изпълнителен директор на Berkshire и прибавя към бизнеса му 35 000 служители, 6700 локомотива и 200 000 товарни вагона.
Железниците, подобно на много други бизнеси по време на рецесията отчитат спад в приходите. Базираната във Форт Уърт, Тексас Burlington Northern падна до втора позиция сред жп-превозвачите в САЩ след като приходите й се сринаха с 22% през миналата година до 14 милиарда.
„Скоростта на новините, смятам е това, което уврежда настройката на инвеститорите по отношение на активи с дългосрочна перспектива” – коментира Роуз пред репортери. „Дългосрочната перспектива е едно нещо, над което нашата страна почва да изгубва поглед, не само по отношение на инвеститорите в железниците, а изобщо” – смята той.
Според анализатора на сектора Тони Хач фактът, че компанията става част от Berkshire ще снеме напрежението за показване на краткосрочни резултати. „Спорно е, но смятам, че това, че няма да им се налага да „се доказват” всяко тримесечие е много положително за тях”
четвъртък, 25 февруари 2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар