Бъфет: ЖП бизнесът няма да изчезне
26 декември, 2009 (88)
Виж коментарите
Коментирай
Уорън Бъфет каза миналия месец, че придобиването от Berkshire Hathaway Inc на Burlington Northern Santa Fe Corp е залог „всичко или нищо” за икономическото бъдеще на САЩ. Сега, оракулът от Омаха обясни какво е имал предвид.
Щатските железници не са обръчи за игра или камък-домашен любимец (Б.р.- Камъните-домашни любимци са краткотрайна мания в САЩ в началото на 70-те години, възникнала по идея на рекламния директор Гари Дал), бизнес, който идва и си отива, казва Бъфет по време на съвместна видеосесия с Матю Роуз от Burlington Northern Santa Fe Corp.
„ЖП бизнесът няма да изчезне” – коментира Бъфет – „Ще си остане в САЩ…Ще продължи да има четири големи железници, които ще превозват още и още стоки. Така че…това е добър бизнес”
Бъфет заяви, че сделката, най-голямото му придобиване за 44-те години начело на Berkshire e мотивирана от увереността му, че железниците са се трансформирали в много ефективен бизнес, чиято мрежа ще се изпълни с товари, когато икономиката започне да се възстановява.
„Ще се представя добре, когато икономиката е добре” – казва Бъфет – „…а тя ще се оправи”
Той уточнява, че покупката е залог за перспективите пред американската икономика през следващите 50 години, а не само в краткосрочен план.
„Не знам какво ще стане следващата седмица или следващия месец, дори следващата година. Но ако вземем следващите 50 години – тази страна ще расте, в нея ще има повече хора, ще има повече стоки, които ще се превозват и железницата е логичния начин по който тези стоки ще се придвижват” – казва той.
Въпреки че отчита регулаторните предизвикателства, пред които е изправена индустрията, заради услугите които предлага и напрежението между железницата и корабните компании, които могат да доведат до опити за политически натиск за намаляване на таксите Бъфет отчита и това, че икономическата значимост на индустрията означава, че собствениците на железниците винаги ще имат гарантирана „здравословна норма на възвръщаемост”.
„Няма да е нещо подобно на това, което виждаме при Coca Cola и Google, защото, както знаем, това е бизнес тип „публични услуги” и има определено количество регулации, които са част от картината” – казва Бъфет.
„Но с времето ще е добър бизнес. Ще има резон в това тази страна да иска железниците да продължат да инвестират още и още пари от гледна точка на разширяване и на по-добра ефективност. Така че – вие сте на страната на обществото, а обществото, до голяма степен ще е на ваша страна. Не през цялото време, но през повечето време”
Той увери Роуз, че Burlington Northern Santa Fe Corp няма да е „микроменажирана”
„Имаме 20 души в Омаха…и никой от тях няма и идея как се управлява железница” – коментира той.
Запитан дали Berkshire планира да продаде активи на железницата за да разплати част от дълговете, които ще натрупа за придобиването Бъфет отговори:
„Нито цент”
вторник, 5 януари 2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар