вторник, 12 януари 2010 г.
Ровове Ровове около predictablility, или по-precisly ровове едно какво правят печалба на компанията предсказуема. Ако няма ров няма начин, който може да направи прогнози за бъдещите парични потоци на дружеството. Има ли компанията имат по-ниски разходи в сравнение с конкурентите си? За магазини на траен ровове идват от най-добрите като структурата на разходите: Costco, Wal-Mart, в Небраска мебели Mart, Ameritrade, Borsheim's. Според него 1996 Писмо на председателя, Бъфет се обсъжда изграждането на ров GEICO's, "Нашата цел, обаче, не е да се разшири нашия марж на печалба, а по-скоро да се увеличи цената предимство Ние предлагаме на клиентите. Като се има предвид, че стратегията, ние вярваме, че 1997 г. за растеж, ще могат лесно върха през миналата година." Това е как да изградите един ров. Изводът, че изграждането на ров е по-важно от печалбата означава, че Бъфет способността да приеме болката кратък мандат, за изграждането на дългосрочни прогнози на компанията. Това не е мнение, че ще намерите много подкрепа на Уол Стрийт. В бизнеса след бизнес, изграждане на ров е за намаляване на разходите си. Ако искате да видите това, което реално, оперативни дребно ровове изглежда като отидете на годишната среща Berkshire Hathaway и да прекара няколко дни пазаруване в Небраска мебели Mart и Borsheim's. Има ли компанията с признаване на марката? Дребно ровове продукт идват от признаване на марката, като Кокс и Жилет. Има ли фирмата да се чувствате финансовата мощ? Голяма част от времето, когато дружеството с най-добрия баланс в даден отрасъл може да доминира, че производителите, ако се управлява правилно. Ров, че произлиза от доминираща баланс може да продължи дълго време. Понякога това може да бъде по-голямо въздействие, отколкото причина, поради причината, че дружеството разполага с голям баланс е така, защото тя прави нещо по-добро от конкуренцията. Дали компанията има патенти или защита на авторските права, която им дава предимство пред конкуренцията? Патентите са много важни в етичен бизнес наркотици. Патентите осигуряват високо ниво на рентабилност, които позволяват на големите компании на наркотици да инвестират големи суми на капитали в разработването на нови лекарства. При производството, патенти е голям фактор в успеха на автомобилни части "Gentex, което е постоянно по-изгодно, отколкото повечето части на бизнеса. Защитата на авторските права на своите много от първите филми и героите са очевидно е огромно предимство за Walt Disney Company. Има ли компанията са разходите предимствата, произтичащи от населеното място или националност? Колко добре една компания използва наличните възможности за това да премести дейността си, за да получат разходи предимства? От развиващите се компании в окръга може да има важни предимства струва над тези в развитите страни: евтина работна ръка, ниска цена оборудване, съоръжения и ниски данъчни ставки. Някои от тези фактори могат да бъдат много важни за управление. Карнавал АД използва офшорни състояние да получат освобождаване от корпоративни данъци върху дохода САЩ, високите данъци американски заплати, и скъпо регулиране на труда. Връзки Клиент Писмо март 2001 В 450000 кв. фут мебелен магазин Това не е обикновен магазин. Ако никога не сте били вътре в Небраска мебелния пазар е лесно да се подценява неговото значение. Тя не е, че един магазин мебели ще имат много по-влияние върху размера на компанията Berkshire, но едно посещение на магазин Омаха volumnes говори за бизнес философия Бъфет, и по-специално той помага на посетителите се разбере как той е издигнат огромен ров около тази мебели бизнес. Ако бях на учителската класа в бизнес училище за строителство ров за търговията на дребно аз ще започне този клас се с пътуване до Omaha.ore за Небраска мебелния пазар и за какво се разказва за философията на управлението на Berkshire Hathaway. Какво всъщност прави "Принцип на междинни раздробяване" са свързани с продажба на домашно обзавеждане? Клиент Писмо април 2001 година Carnival Cruise Lines Защото круизни компании са чуждестранни корпорации, и тъй като голяма част от стопанската дейност на офшорната крейсерска се прави, по същество на всички карнавали доход са освободени от корпоративен данък в САЩ. Повечето от работниците в дружествата на борда са чужди граждани и не са резиденти САЩ, така че те не са предмет на САЩ данък върху заплатите и доходите на дружеството не е длъжен да съдейства социално осигуряване и данъци Medicare от тяхно име. Докато повечето от развлекателните индустрии са силно сезонно (Лас Вегас е горещо през лятото и студено през зимата, Орландо е много горещ, много дълги лета). Търговските Круз могат да смекчат тази сезонност до известна степен се движат от най-добрите си кораби могат да се възползват от сезонните премии курс. Техните кораби да плават Аляска през лятото и Бахия или Карибите през зимата. Те могат да плават Скандинавия през лятото и в Средиземно море през пролетта и есента. Клиент Писмо август 2001 Costco's Ров С други думи Costco може да покаже същата печалба от 10,4% за маркиране като Dillard може на марка на 32,3%. За един часовник, който произвежда продава за $ 100. Dillard би трябвало да го продават за $ 132,30 за да направят същото Costco печалбата, която ще направи от продажбата на една и съща пиеса за $ 110.40 (този процент е действително основава не на Markdown за маркиране, така че цените на недвижимите ще бъде по-висока, но се идеята. ) Wal-Mart е донасям 1,5% по-надолу до най-долния ред, така че те ще гледате по цена на $ 124,5 ($ 123 + $ 1.50). нисък марж и бърз оборот може да спомогне за създаването на уважаван ров за дребно електростанция. Клиент Писмо декември 2002 Застрахователна компания ровове Бъфет управленски стил е стабилно основани на неща като големи маржове на безопасност, както и приемането на краткосрочен план, болка в замяна на дългосрочна печалба. За застрахователни дружества, това е съвсем различно управление наложително, че вярата на GE, че пътят към Бог е павиран с гладка и възходящ отчетите за приходите. Клиент Писмо септември 2006 Ураган взаимодействие Това Подозирам, е част от това, което ние ще наречем Бъфет синергия ураган, идеята, че ако Berkshire могат да се купят достатъчно фирми в строителни материали, строителство, промишленост и готовите жилища. След това, когато си на застрахователните компании са плащанията на застрахователните вземания катастрофални за щетите, причинени от бури и земетресения, Berkshire като дружеството ще бъде просто прехвърляне на пари от един джоб в друг. Клиент Писмо февруари 2007 Динамика стомана Динамика стомана е единадесет годишната компания, която твърди, че е най-модерната стомана операция в Съединените щати. До миналата година за придобиване на Западна Вирджиния стомана (част от Roanoke Electric) е напълно извън съюза. Започвайки с производство на плоско преобръщане стомана в Бътлър Индиана през 1996 г. компанията добави fabricating операция на същото място през 2000 г., структурните и железопътен разделение в Колумбия Град Индиана през 2003 г., бар продукти дивизия в Pittsboro през 2004 г., и друга растителна fabricating в Лейк Сити, Флорида през 2005. През шестте години от 2000 година компанията е увеличила приходите си от $ 54 милиона за днешните 397 милиона щатски долара, което е изумително малко темп на прираст (за стоманодобивно предприятие) в приходите от 39% на година. " Защо технологични акции не са ровове В 1996 Berkshire Hathaway Уорън Бъфет годишно заседание бе поискано, както обикновено, за нежеланието си да се инвестира в технологии запаси. Акционер: "И двамата са адресирани въпроса ми в годишните доклади и в предишните срещи тук. И то е свързано с инвестиции в няколко големи запаси високи технологии. Знам, че вашият отговор's е, че ако не го разбирам, [тогава не го купя]. Но с вашата работа, не мога да вярвам, че и двамата не се разбират най-високо технологични въпроси. "И аз съм мислене не само на" Майкрософт ", но също и на Pfizer и Johnson & Johnson. И трите компании вече са доказали, че те не само продукт е страхотен, но доказано управление над 10 до 15 години и голям пазарен дял на предприятията, които не са лесни за усвояване. И аз откровено не виждам голяма разлика в P / E съотношения между Кока-Кола и Johnson & Johnson и Pfizer - и двете от които са много мощни компании .... Чарли отговори първо: "Ако има нещо, което мисля, че разбират, че изглежда много привлекателен за вас, ние смятаме, че е умна да направя това, което разбирам. Ако бихме били в състояние да купуват компании, които отговарят на нашите таланти, тънки, ние също може да са били в Пфайзер и "Майкрософт" и така нататък. Но ние никога не трябва да разчита на него. Ние не го презирам. За хора с повече талант, тя може да е чудесен начин на действие. " Досега стандартен отговор Berkshire, но след това Бъфет добави коментар, който става ясно, че те ме разбират добре и технологии, както се оказа, няколко години по-късно; много по-добре, отколкото най-много. "По принцип гледам към бизнеса и смятаме, че промяната е вероятно да работят срещу нас. Ние не мисля, че имаме голяма възможност да се предскаже, когато промените няма да доведе. Смятаме, че имаме възможността за намиране на фирми, където ние не мисля, че промяната ще бъде много важно. " Така че там е. Какво е това наистина е за промяна, и няма нищо общо с "Техническа фобия". Бъфет не от технологии, защото той не обича промените Бъфет продължава, "За пример, на Gillette, продуктът ще бъде по-добре от 10 години и 20 години от сега, отколкото е днес. Видя ли тези реклами се връщам на "синята Блейд и всичко това. Сините Blade изглежда много по това време. Но за бръснене технология стане по-добре и по-добре. И знаеш ли, че Gillette - въпреки, че те са имали малък опит с Уилкинсън в началото на 1960 - ще бъде много разходи кратни на парите по-добре развиващите се системи за бръснене, изразходвана от всеки друг. Вие знаете, че те са в дистрибуторската мрежа. " Това случайно е толкова хубаво обяснение на ров Gillette, както съм чувал. "И те имат believability. Ако те изведат даден продукт и да кажа, че това е нещо, мъжете трябва да погледнете, което правят. И преди няколко години, те са установили, че те имат едни и същи believability с жени в областта на бръснене. Те не биха имали същата доверието някъде другаде. Но в областта за бръснене, те го имат. Това са активи, които не могат да бъдат изградени. И те са много трудно да се унищожи. "Така че ние знаем, че в общи линии по какъв меките индустрия питие, или за производството на бръснене, или бизнес бонбони ще изглежда като 10-20 години от сега. "Смятаме, че Microsoft е сензационно компания, управлявана от най-добрите на мениджърите. Но ние нямаме представа какво, че светът ще изглежда като има в 10 или 20 години. Сега, ако ти започваш да заложите на някой, който ще видите изложени [в бъдещето] и правя това, което ние не можем да се направи, тогава аз предпочитам залог на Бил Гейтс от всеки друг. Но аз не искам да заложите на някой друг. В крайна сметка, ние искаме да разберем къде си мислим бизнес става. " Така че това е наистина голяма фундаментална разлика във философията. Бъфет казва, че кокс или Gillette е фундаментално струва повече, че "Майкрософт. . Няма значение колко знаеш за компютри, кокс с винаги да струва повече от един технологични състав с подобни характеристики на растежа, тъй като е по-предсказуеми. "Уол Стрийт обича да кажа, че ако един бизнес е да се промени много, че тя представлява чудесна възможност. Но те не изглежда да мисля, че е голяма възможност, когато Уолстрийт себе си няма да се промени много, между другото .... Е, ние не мисля, че това е възможност на всички. Това плаши, по дяволите, от нас - защото ние не знаем как нещата ще се промени. "Обмисляме за неща, които не са в състояние да се промени .... Например, ние мислим, че има доста добра представа как хората дъвче дъвка преди 20 години и как те са склонни да я дъвчат от 20 години от сега. Ние не виждам много технологията навлиза в изкуството на дъвчете. " Така че основно ако Кокс е на стойност 15 пъти по-паричните потоци след типичен технологии състав следва да бъде по-евтино, може би 10 пъти за паричните потоци, може би 8, но дори и ако можете да купите Microsoft от 10 пъти за паричните потоци, Бъфет все още не може да го купя, защото непредсказуемост . "И толкова дълго, колкото ние не трябва да се направят тези други решения, защо в света трябва да сме? Има всякакви неща, ние не знаем. Така че защо да отидем около опитва да залагате на неща, които не знаят кога ще може да заложи на прости неща? " Във всеки случай, то отне известно време за всичко това да се накисва в слаб мозъка ми. Аз не продава всичките си технологични акции за известно време, но аз си мисля за отчети Уорън, както и технологични оценки състав продължава небето крайна сметка аз продадох последната позиция в началото на 1999г. Това решение беше болезнено през 1999 г., с блясъка на запасите продължи да орбита, но иначе е напълно задоволително. Ако не бях собственост на Berkshire и никога не присъства на годишните срещи Бих вероятно все още вярват на популярни главоблъсканица медиите, че Бъфет не купува "Техническа", защото той е прекалено лековерен да работят с компютър. Въпросът е удивително прост "промяна е лошо." Един от тези неща, че Чарли ще каже: "е напълно забравил, но много малко разбира". И все пак Уолстрийт продължава и до днес да плащат големи премии за несигурност. Аз подозирам, че реакция носи усмивка на лицето на Чарли ". В края на краищата е само, че много по-малко пари преследват им прости идеи. Аргументът, може да се направи на пазара като цяло не разбират истинската природа на риска. В един пазар, който е наистина ефективна, предсказуемост ще продават с премия и акции на дружества, чието бъдеще е трудно да се прогнозира ще продадат на цена, която отразява риска, свързан с това несигурно. В този свят, ако кокс's PE е бил 24, PE на Cisco ще бъде около 3 ½. Връзки с други сайтове Елиас Fardo трите закона на ровове, "Умението да се прави разлика между ровове, които имат разширение живот и полезни и затова заслужава поддръжка разходи, а ровове, които са не успя или в краен случай, е началото на мъдростта." Motley Fool
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар