събота, 28 март 2009 г.

za kasite poli

За късите поли и посоката на пазара

19 Февруари 2009 | 15:43 
Още от зората на търговията с акции инвеститорите се опитват да предскажат посоката на пазара, използвайки всичко - от солидно проучвания до вътрешни усещания и шесто чувство. В този дух са разработени множество пазарни индикатори, които инвеститорите ползват като инструменти за предсказване на бъдещите движения на пазара. 
Една част от тези индикатори обаче са малко по-различни по очевидни причини. Някои от тях са забавни, други се базирани на научни изследвания, но всичките имат една обща черта - опитват се да предсказват представянето на пазара. 
Доверяването на индикатори от следващия по-долу съставен от CNBC си остава за ваш риск, въпреки че високата степен на надеждност на някои от тях може да ви изненада. 
Индикаторът на късите поли
Според тази теория посоката на икономиката може да бъде предсказана въз основа на средната дължина на дрехите в модните линии за съответната година. Ако полите са къси, пазарите вървят нагоре. Обратно, ако полите са дълги-пазарите са надолу.
Логиката е, че по-дългите поли се носят, когато потребителското доверие е ниско и отразява страх и липса на разходи. Когато полите са къси потребителският оптимизъм и доверие са високи и са индикатор за бичи пазар. 
Индикаторът за снега в Бостън
Според този индикатор простата сметка показва, че бялата Коледа в Бостън означава нарастване на цените на акциите през следващата година. Най-често даваният пример е 1995 г., когато в Бостън пада повече около 30 см. сняг. През 1996 г., индексът S&P нараства с повече от 20%, с Dow Jones с повече от 26%. 
Всъщност не съществува статистическа връзка между снеговалежите по Коледа в Бостън и положителното представяне на основните пазарни индекси. 
През последните 30 години, в Бостън е валяло 9 пъти на Коледа, според Farmer's Almanac. В следващите години S&P 500 е нараснал 5 пъти (средно с по 14.99%) и се е понижил 4 пъти (средно с -7.83%). 
Индикаторът Супер Боул 
Индикаторът се базира на вярването, че спечелването на купата от отбор от конференция AFC на първенството по американски футбол означава спад на пазара през следващата година, докато победа за отбор от конференция NFC означава, че пазарът ще расте. 
При всяка от предишните пет победи на тазгодишният шампион Питсбърг Стийлърс Doe Jones е отбелязвал двуцифрен ръст през следващата година.
Индикаторът Billboard Top 100 
Това е най-новото допълнение към този списък. Филип Меймин, професор в Политехническия Институт на Нюйоркският Университет публикува в края на 2008 анализ на връзката между волатилността на пазара и тенденциите в популярната музика. 
Меймин анализира посредством сложни компютърни програми промяната в бийта на песните от класацията Billboard Top 100 в периода 1958-2007 г. Той открива, че песните с голяма промяна на бийта (отделни песни, в които ритъмът се променя през цялата песен) са предпочитани във времена на ниска волатилност на пазара. Когатo волатилността е висока, хората предпочитат песни с по-постоянен бийт. 
Може ли да се вярва на този индикатор? Самият Меймин казва, че настроението е основният двигател на този индикатор, който се знае, че влияе на пазарите. Това със сигурност е и индикаторът, при който е използван най-голям научен подход в този списък. 
Индикаторът на червилото
Този мечи индикатор се базира на идеята, че когато хората чувстват несигурност по отношение на бъдещето, те прибягват до по-евтини луксозни неща, основно свързани с тяхната суета, като червилото. Тенденцията предполага, че продажбите на червило нарастват по време на рецесия или във времена на икономическа несигурност. 
Как се справя този индикатор през 2008? Вестник New York Times съобщи през ноември, че продажбите на козметика са нараснали с повече от 40% в последните няколко месеца на 2008 г.
Индикаторът на MBA в Харвард
Това е дългосрочен индикатор, който следи процента на дипломиралите се от Харвард, които започват да упражняват професии като инвестиционно банкиране, дялово инвестиране и търговия с ценни книжа. Индикаторът показва, че инвеститорите трябва да продават, ако повече от 30% от дипломиралите се захваната с това поприще и трябва да се движат с пазара, ако процентът е под 10. 
Януарският ефект
Януарският ефект е установен за първи път през 1980-те години на миналия век от Дон Кийм от Чикагския университет. Той разглежда феномена от 1925 г., при който компаниите с малка пазарна капитализация се представят по-добре от пазара като цяло, както и от компании със средно голяма и голяма пазарна капитализация през месец януари. 
Тенденцията произлиза от историческа тенденция на разпродажби през декември, когато частните инвеститори разпродават цените си книжа, за да създадат данъчни загуби, с които да компенсират капиталовите печалби. Януарският ефект се получава, когато тези инвеститори реинвестират след спада на цените, породен от относително изкуственото увеличение в броя на поръчките "продава". 
Януарският ефект напоследък се споменава по-малко поради нарастващата популярност на защитените от данъци пенсионни фондове, което не стимулира продажби с цел данъчна загуба в края на годината. 
Аспириновият индикатор

Няма коментари:

Публикуване на коментар