вторник, 19 януари 2010 г.

Големият скок в печалбата на Cadbury усложнява нейното придобиване
12.01.2010 16:17


Британският производител на шоколадови изделия Cadbury отчете силен скок на своята печалба за 2009 г., предаде Bloomberg. Това прави още по-интересен крайния развой на сагата около враждебните опити на американския производител на храни Kraft Foods да погълне втория по големина производител на захарни изделия в света.

Оперативната печалба на Cadbury за 2009 г. се увеличава с 27% на годишна база до 808 млн. британски лири. Ръководството на компанията веднага се възползва от впечатляващите финансови резултати, за да прикани акционерите на Cadbury да отхвърлят „неадекватната“ по техните думи оферта на Kraft Foods.

Продажбите на Cadbury за миналата година нарастват с 11% на годишна база до 6 млрд. лири. Пазарните анализатори прогнозираха по-малка печалба от 806 млн. лири и приходи от 6 млрд. лири.

Предложената от Kraft Foods цена за една акция на Cadbury е 12 пъти по-голяма от печалбата на Cadbury преди лихви, данъци и амортизация за 2009 г.

Съотношението е по-малко от средната му стойност за подобни придобивания в хранителната индустрия, която възлиза на 16, съгласно данните на компанията за пазарни проучвания Sanford C. Bernstein.


Cadbury закупи производителя на захарни изделия Adams Candy Business, като предложи цена на акция, която бе 14,3 пъти по-висока от печалбата на компанията. Друг голям представител на сектора – Mars, придоби William Wrigley по цена, която бе 18,5 пъти по-висока от нейната печалба.

Акциите на Cadbury поевтиняват с 1% до 773,50 пенса на Лондонската фондова борса. Предложената от Kraft Foods цена за една акция на производителя на шоколадови изделия възлиза на 763 пенса, като само 60% от нея са пари в брой. Останалата част са предложени под формата на акции на Kraft Foods.

През миналата седмица цената на акциите на Cadbury за кратко падна под офертната цена на Kraft Foods, след като Уорън Бъфет, чиято компания Berkshire Hathaway е основен инвеститор в Kraft Foods, заяви, че ще гласува против емитирането на нови акции, с което да се финансира сделката за Cadbury.

Друга голяма американска компания от бизнеса със сладки изделия – Hershey, също реши да се включи в наддаването за Cadbury, но след това ръководството й съобщи, че раздвоено дали да не се оттегли. Третият потенциален купувач на Cadbury – Nestle пък отпадна, след като предпочете да закупи бизнеса със замразени пици на Kraft Foods.

Няма коментари:

Публикуване на коментар