сряда, 16 септември 2009 г.

Световният лидер на стъклотапети "Джонс Мелвил" стъпва на българския пазар
От Лили Границка
Всички статии на автора
Последна промяна в 13:31 на 07 мар 2003, 207 прочитания, 0 коментара
Най-големият производител в света на стъклотапети - американската компания "Джонс Мелвил", стъпва на българския пазар с продукта "Скандатекс". Неин представител у нас ще е българското дружество "Лимекс Ко", вносител на висококачествени бои и лакове. Тепърва предстои продажбата на стъклотапета на българския пазар, каза управителят на "Лимекс Ко" Красимир Михов. Строителният продукт, който се произвежда в Швеция, се използва при облицовката на стени и конструкции на музеи, болници, хотели, бизнес, офис и обществени сгради. "Скандатекс" е устойчив на влага, негорим, негниещ и проветрив. Лесен е за монтаж и подръжка, покрива пукнатините в стените, които понякога се появават при шпакловка. Така описа предимства на продукта регионалният търговски директор на "Джонс Мелвил" за Югоизточна Европа Бенгт Пернборг. По думите му България има добър потенциал за развитие. Трудно е да се каже какви са очакванията ни за продажбите тук, защото вие сте развиващ се пазар, каза Пернборг. Конкурент на продукта у нас ще бъде внасяният от Чехия стъклотапет. По думите на Михов чешкият продукт обаче отстъпва по качество на произвеждания в Швеция стъклотапет. "Скандатекс" е използван при строителството на единствения в света 7-звезден хотел "Бюро Ал-Араб" в Дубай, за вътрешна облицовка при реконструкцията на Лувъра, Кулата на Пикасо и музея "Прадо" в Мадрид и много други сгради, каза Пернборг.

Американската компания "Джонс Мелвил" е основана през 1858 г., базирана е в Денвър. През 2001 г. тя беше купена от мегахолдинга "Бъркшир Хатауей", който е собственост на втория по богатство човек в САЩ Уорън Бъфет. Компанията има годишни продажби от над 2 млрд. долара. През 2001 г. "Джонс Мелвил" придоби словашкия производител на стъклотапет "Склопласт".

Освен на продукта "Скандатекс" "Лимекс Ко" е официален вносител и на висококачествените датски бои за стени, фасади, метал и дърво "Флюгер". Датската компания решава да стъпи на българския пазар след посещението на кралица Маргарете у нас преди три години, каза Кристиян Нелеман, който отговаря за износа на продукцията. Българският пазар приема добре продуктите ни, продажбите ни се увеличават непрекъснато и резултатите ни задоволяват, допълни Нелеман. За две години продажбите са се удвоили, като все още не е достигната зоната на насищане, каза Михов. По негова оценка "Флюгер" заема около 10% от пазара на висококачествени бои у нас. Заради добрите позиции на българския пазар "Флюгер" отваря верига магазини у нас на принципа на фрайчайзинга. Досега са разработени пет магазина, като в следващите три години ще бъдат открити още шест. Датчаните нямат намерение да произвеждат бои у нас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар