понеделник, 30 март 2009 г.

Marc Faber

Марк Фабер

Best Цитат: "Следвай курс обратно на потребителски и няма почти винаги да е прав."

Марк Фабер е гуру на съвременния ден инвестиции, ако може да го наричаме и мнението си относно пазарите, валута и икономики са щателно чул, анализирани и изпълнява всички краища на земното кълбо. През 1987 г. той предупреди клиентите си за пари, преди Черен понеделник на Уолстрийт. Той piquantly прогнозирана от избухване на японския Bubble в 1990.This бе пред Nikkei от 40000 странно загубил 75% от стойността plummeting до 10000 след около десет години и половина. Той правилно прогнозира разпадането игрални запаси в САЩ през 1993 г.; предвидиха Азиатско-тихоокеанския финансовата криза от 1997/98 и в резултат на глобалната нестабилност. В момента е Марк bullish върху злато, сребро, метали, кафе,портокалов сок, захар. Неговият голям залог в последно време е на суров. Когато суров е в зоната на отговорност доставка hovering САЩ около $ 12 той ventured да бъде бик. А и над 70 $ за барел суров Марк се чувства все още е далеч от върха. 

Роден е в Швейцария и обучени в Женева и Цюрих, д-р Марк Фабер е получил докторска степен по икономика от Университета в Цюрих на 24 годишна възраст. Бившият изпълнителен директор на Дрексел Бърнман Lambert от 1978-1990 е живял в Хонг Конг през последните две десетилетия.Основно contrarian Инвеститор Фабер е известен повече за неговата широка макро разговори, а след това си индивидуален склад бране умения. Фабер на Инвестиране логика се основава на предпоставката, че всичко, което отива нагоре, трябва да слезе и обратно.

Фабер opines че>, когато някога една икономика има висока зависимостта от един и бизнес цикъл, ще корелираше много внимателно за движението на тази стока. Той пионер на "жизнения цикъл теория на възникващите пазари" Теорията дава интелектуалната рамка за нововъзникващи пазари с симптоми и характеристики за всеки етап. инвеститорите след тази теория може да развие входни и изходни пунктове от нововъзникващите пазари.

Фабер-членки, че тя е много по-лесно да взема дъно, след което да съди пазар върхове.Върхове, обикновено са формирани с шпайкове и никой не знае, когато балон ще пръсване, но дъното е много продължителен период от странични начини движение.Чужденците не се купуват в дъното или през време на икономическата депресия. Те обикновено се купуват, когато нещата се появяват светли и стабилна. A класически случай в точка е Аржентина. Той пише "Когато посетих Аржентина през 1988 година, аз бях наистина изумен:общата пазарна капитализация е била само САЩ около $ 750 милиона и дневния обем на Буенос Айрес фондова борса САЩ са средно по-малко от $ 1 милион. Високото качество на бебето-фуражни пържола разходите САЩ $ 5, луксозен апартамент САЩ $ 70000 и целия офис блок в главен местоположение US $ 1million! Това беше, когато инфлацията възлиза на около 600% годишно. Но какво е положението след няколко години по-късно, през 1994 г., когато Аржентина е инфлацията бе curbed до по-малко от 10%? Всичко е станала скъпа и Буенос Айрес беше още веднъж като тя е била в 70-те години и един от най-скъпите градове.

Фабер разговори на изкупната възможност в Германия по време на началото на миналия век. Той narrates "Първото голямо купуване възможност настъпили през февруари 1920, когато САЩ долар индекса на немски акции се продават за толкова малко, както 8,47 (1913 = 100). В рамките на пет месеца, индексът се удвои в долари условия, до голяма степен, тъй като Марк ценена за кратко, но рязко ". Фабер-членки, че докато Индекс продължава да поддържа себе си до лятото на 1922 тя plunged бързо валута амортизация превишена увеличението в местна валута, цени на акции с широк марж. Той продължава да се добави "огромните относителен спад на цените на акции (установени над 97% в долари термини), създаден някои странни ситуации. Daimler, едно от Германия в най-големите и печеливши компании, трябваше капитала, по-малка от 980 млн. марки хартия.Тъй като един от своите автомобили цена три милиона марки средно по онова време, на фондовата борса оценяват цялата компания Daimler в еквивалент на само 327 коли. По същия начин, пазарната капитализация на шестнадесет голямо Tietz магазини equaled цената на само 16000 костюми.

В невероятно при оценката на руски активи в 1993/94 също така става ясно, ако една изглеждаше попазарен капачките на отделни дружества през 1994 г.: Surgutneftegaz (най-голямата петролна компания в Русия), която произвежда около 2% от световния петрол продукция, бе приватизирана през 1993 имаше пазар капачката на САЩ, само $ 170 млн. в началото на 1994! Uralmash и Permsky Моторс, всяка от които заети над 30000 души, са били в САЩ на стойност $ 7 млн. евро и щатски $ 4 милиона. Дъвка универсални магазини, водещ търговец на дребно в Москва (Нейната основна магазин, който го лизинг, е точно до Кремъл, но тя притежава freehold още 15 магазина в Москва), се оценяват на по-оскъдните САЩ $ 24 милиона.

Въпреки, че той обича технологията и родови фармацевтичната промишленост в Индия, той посочва, че индийските пазари са над ценени и да отиде в кратък срок. Неговото послание към индийските инвеститори е, че "ще получи шанса да вдигнеш индийски стоки за по-ниска цена от 3 до 4 години след това какво ще трябва да днес.

Няма коментари:

Публикуване на коментар