неделя, 5 април 2009 г.

Eфекта „незабелязана фирма”.

„...акциите, привлекли вниманието на най-много аналитици, са имали най-ниската средна доходност. В същото време, акциите, привлекли вниманието на най-малък брой аналитици са били тези, с най-висока доходност, което говори за съществуването на ефекта „незабелязана фирма”.


Черният понеделник

Понеделник, 19 октомври, 1987. Стойността на индикатора Dow Jones Industrial Average пада с повече от 508 пункта, което представлява повече от половин трилион долара капиталови загуби за един ден. Еднодневният обем на търговията достига огромния размер от около 604 милиона акции. Оттогава този ден е известен като "Черния понеделник".

Най-голямата загуба

Най-голямата загуба – през 1996 год., четвъртата по големина японска компания Sumitomo Corporation регистрира загуби от 2.6 млрд. долара в търговията с мед, заради неправомощни сделки, сключвани в течение на 10 години на Лондонската борса, от един от водещите й мениджъри Ясуо Хаманака.

Най-скъпите финансови консултации

Най-скъпите финансови консултации са на Хари Д. Шулц от Монте Карло (Монако). В делнични дни той взема по 2 400 долара, а в почивните по 3 400 долара за час консултация. Шулц е автор на 22 книги, посветени основно на инвестициите, а през 1964 година той издава бюлетина International Harry Schultz Letter, имащ абонати в 90 страни и продаващ се по 50 долара за екземпляр – стойността на постоянния абонамент е 2 400 долара.

Няма коментари:

Публикуване на коментар